BALC-toernooi

Sinds 2006 wordt er een jaarlijks toernooi in de regio gehouden. De schaakverenigingen van Bakkum, Akersloot, Limmen en Castricum trekken elke herfst naar het strand om het op een zondagmiddag tegen elkaar op te nemen. Een flink deel van de gemaakte verslagen, uitslagen en foto's zijn hieronder terug te vinden.

Han Kemperink
Het BALC-toernooi bij strandpaviljoen Zoomers

Winnaar: Thomas Broek
Op 27 oktober 2013, tijdens de achtste editie windkracht 8 op zee en variabele windstoten op het bord. Net als vorig jaar 31 deelnemers, al hadden zich drie spelers meer opgegeven. In de eerste groepen gaf Castricum de toon aan. De Bakkummers konden geen potten breken. Nu is dat tegen Thomas ook niet gemakkelijk.
Ger Holsteijn werd net als vorig jaar keurig tweede. Egbert kwam uitgerust uit Turkije van een week zon. Moest hij het vorig jaar nog afleggen tegen Bert Hollander, nu werd hij eerste.
In de parallelle groepen 3 waren het Vredeburgers die met de meeste partijen wisten te winnen. Hidde Ebels won zelfs met 6 uit 6. Bob Bakker, ondanks de zorg voor de organisatie, en Harry Hageman doorbraken dit geweld. Dank aan de schaakverenigingen en Zoomers die dit evenement mogelijk maken.

Groep 1rating
Thomas BroekCastricum62185