Partijen

Vanaf deze pagina kun je partijen naspelen van Vredeburgers die trots zijn op hun prestatie.
De partijen zijn van commentaar voorzien. Als er geen andere commentator wordt genoemd, is het Fritz/Stockfish die verantwoordelijk is voor de opmerkingen en de varianten. De varianten kun je rechts van het diagram herkennen aan de andere kleur. Als je zo'n variant in het rechter scherm aanklikt, dan wordt die ook in het diagram getoond. Dit alles met de hulp van het gratis Lichess.

Partij van Tars Wanders

Ter ere van de fantastisch mooie website, door Bert Hollander gecreëerd – waar je de gekste gegevens uit kunt putten, zelfs van jaren terug – moet ik maar eens een partij van mij openbaar maken. Op 25 oktober 2019 speelde ik tegen Gert-Jan Hafkamp, tegen wie ik de afgelopen jaren ongeveer evenveel gewonnen als verloren heb. Bij enkele zetten heb ik mijn bevindingen beschreven.

(De webmaster zat ernaast die avond en was danig afgeleid door de schitterende partij. Hij heeft hem met een computer nagelopen maar er viel geen fout of blunder te vinden voor wit! Overigens maakte zwart ook maar één echte grote fout, maar toen ging het wel bergafwaarts.)

Met de knoppen onder het diagram kun je het bord omdraaien, en door de partij "lopen". De zetten zelf zijn ook aanklikbaar.