Praktische info

Hier vind je opgesomd: alle informatie over het lidmaatschap, het speelgebouw en hoe je er komt, contactgegevens van het bestuur en het actuele takenoverzicht: wie doet wat binnen de vereniging?

Lidmaatschap

Zin gekregen om te schaken? Kom eens op een speelavond vrijdags langs bij Vredeburg, we beginnen rond 20:15. Je kunt enkele keren vrijblijvend kennismaken met de club om de sfeer te proeven. Vragen? mail of bel gerust!

Het contributieniveau voor senioren is €85 per jaar, of slechts €35 voor dubbelleden. Voor jeugdleden tot 21 jaar bedraagt de contributie €50. Naast gezelligheid krijg je hier o.a. 32 speelavonden – met meerdere toernooien –, een simultaan tegen een topschaker, bijspijkerlessen en mogelijkheden tot meespelen bij bondswedstrijden tegen andere clubs voor terug. Verder krijg je korting op het blad van schaakbond KNSB vol informatie om beter te schaken. Contributie kan worden overgemaakt op (IBAN)rekening NL73 RABO 0365983330 t.n.v. Schaakvereniging Vredeburg o.v.v. naam/voornaam.

Locatie

In 1869 werd de stolpboerderij Vredeburg gebouwd aan de Dusseldorperweg 64 en verving daarmee een oudere boerderij die achter de huidige heeft gestaan. Het is een verlengde stolp van het Noord-Hollandse type en is voorzien van een voorgevel in neoclassicistische stijl. Vredeburg is een rijksmonument.

In 1971 werd de gemeente Limmen eigenaar. De boerderij bleef haar agrarische functie houden tot 1996. In dat jaar zijn de achtergevel en het achterste gedeelte van de rechterzijgevel vernieuwd. De gemeente verkocht toen de boerderij met ondergrond, erf en tuinen voor het symbolische bedrag van 1 gulden aan de Stichting Vredeburg. Vredeburg fungeert nu als cultureel centrum en herbergt de Stichting Welzijn Ouderen met verschillende activiteiten. Verder is Schaakvereniging Vredeburg ingeschreven in het handelsregister mer KvK-nummer 90961404.

Klik op een groene titel om per mail in contact te komen

Jan Brantjes

SWOL-gedelegeerdeJan Brantjes
Public RelationsHarold Ebels
WebsitebeheerBert Hollander

N.B. Vredeburg komt uit met vier teams in de bondscompetitie – en één in de bekercompetitie (brons). Vredeburg 1 (zestal) in NHSB-klasse 2A, Vredeburg 2 (zestal) in klasse 3C, Vredeburg 3 (V1) in V-klasse D en Vredeburg 4 (V2) in V-klasse F.